Czy kiedykolwiek obiło Ci się o uszy pojęcie hip thrust, które wiąże się ze sportem? Jeżeli nie, to dobrze, że do nas trafiłeś, bowiem krok po kroku przekażemy Ci najważniejsze informacje dotyczące tej nowoczesnej metody odbywania treningu sportowego.

kobieta robiąca brzuszki
Jako hip thrust rozumie się charakterystyczne podnoszenie bioder wraz z odcinkiem lędźwiowym pleców na specjalnym podwyższeniu. Po co? Żeby w ten sposób móc wyćwiczyć dolne fragmenty naszej sylwetki, modelując zwłaszcza pośladki, biodra oraz uda. Jest to dużo bardziej efektywne w swych skutkach niż przykładowo tak chwalone przysiady czy wykroki i zakroki. Warto wspomnieć, że poprzez hip thrust celebryci i osoby zawodowo związane ze sportem, kształtują sobie mięśnie pośladkowe. Jeżeli zastanawiasz się, skąd amerykańskie gwiazdy mają tak jędrne pośladki, to właśnie zasługa hip thrust, który zrodził się lata temu w Stanach Zjednoczonych i który bije tam rekordy popularności, urastając wręcz do dziedziny dyscypliny sportowej. Niektórzy traktują to jako rekreację, inni jako sposób na realizację codziennego planu treningowego zamiast wizyty na siłowni bądź jako alternatywa wobec standardowego fitnessu. Hip thrust daje możliwość pokonania przysiady czy bieganie efektywnością rezultatów pojawiających się w bardzo krótkim czasie. Hip thrust stanowi dyscyplinę biegaczy, którzy traktują ten rodzaj aktywności fizycznej jako swego rodzaju uzupełnienie standardowego treningu. Poprzez charakterystyczne wypychanie bioder, zachowując przy tym pozycję podniesionych nieco pleców i ich dolnego odcinka, można wymodelować mięsień pośladkowy wielki.
Autor artykułu: