Czy wiedziałeś, że kiedy decydujesz się na to, aby zacząć prawdziwą przygodę ze sportem, w zasadzie nieważne konkretnie jakim, zawsze musisz przewidzieć także zaplanowanie jadłospisu, który będzie współgrał z Twoim planem treningowym. Nie tylko zawodowi sportowcy i ludzie profesjonalnie uprawiający wybraną aktywność fizyczną mogą zdecydować się na tego rodzaju dietę, która będzie specjalistycznie dobrana do ich potrzeb ale także i wszyscy ci, którzy decydują się na dowolny wysiłek fizyczny. Powód? Trzeba ćwiczyć i jednocześnie zdrowo jeść w pełni wartościowe posiłki, żeby organizm uniknął spadków energii, które nie dość, że są męczące, to dodatkowo również i okazują się bardzo wyczerpujące organizm oraz zwłaszcza niebezpieczne dla naszej ogólnej kondycji zdrowotnej.

owoce i warzywa
Produkty o niskim indeksie glikemicznym to strzał w dziesiątkę, jeżeli chodzi o urozmaiconą dietę osoby zaczynającej ćwiczyć. W szczególności, kiedy do tej pory ze sportem mieliśmy stosunkowo niewiele wspólnego. Co więcej, nie zapominajmy także i o tym, że jeżeli następuje powolne zwiększanie się poziomu glukozy w naszym organizmie, automatycznie utrzymuje się w organizmie energia na dłuższy czas niż przy raptownym skoku, który pozwala na świetne samopoczucie, ale tylko i wyłącznie na chwilę. Przez cały czas trenowania powinniśmy czuć się znakomicie, ale żeby było to możliwe, bezpośrednio przed treningiem musimy zjeść coś, co będzie dla nas sposobem na powolne uwalnianie energii. Wówczas zmęczymy się po znacznie dłuższym czasie. Nie będziemy mieć również kłopotów z koncentracją.
Autor artykułu: